Gıda Etiketleri

  • 10/05/2017
  • 367

Her şey kararında...

Aşırı kalori, yağ, tuz ve şeker tüketimi; kilo fazlalığı, obezite, diyabet, kalp hastalığı ve kanser gibi ciddi hastalıkların riskini arttırmada önemli rop oynuyor. Bu nedenle sağlıklı bir beslenme için fazla kaloriden uzak kalmalı, tuz, yağ ve şeker tüketiminizi kontrol altında tutmalısınız.

Tuz azaltın

Yemeklere tat katan tuzun fazla tüketilmesi halinde sağlığınız açısından bazı tatsız durumlara yol açabileceğini unutmayın! Kalp hastalığının temel nedenlerinden bir tanesi, aşırı tuzlu besinler tüketilmesi. Kan basıncını arttırıcı etkisi olduğundan tuz, kalp rahatsızlıklarına yol açabiliyor. Yemeklerinizi hazırlarken tuz kullanımını olabildiğince azaltmalı, hazır yemek tüketiminde ise tuz oranları yüksek besinlerden uzak durmalısınız.

Şekeri azaltın

Sık tüketilen ürünlerde şeker tüketimi sağlıklı bir beslenme için dikkat edilmesi gereken temel koşullardan biri. Tadını adından alan şeker, hem yetişkinler hem de çocuklar için oldukça cazip geliyor. Ancak, severek tüketilen birçok ürünün içeriğinde bulunan şeker, sağlık açısından olumsuz sonuçlara yol açabiliyor. İnsan bünyesinin ihtiyacı olan şeker miktarı birçok meyvede doğal halinde bulunuyor. Bu nedenle şeker ihtiyacımızı doğal yollardan karşılama yoluna gitmeli, aşırı şeker tüketiminden kaçınmalıyız.

İlave şeker içeren gıdalar, fazla kilo almaya da katkı sağlıyor. Fazla kilolar ise kalp hastalıkları ve diyabet gibi sağlık sorunları riskini arttırıyor. Özellikle öğün aralarında yenen şekerli yiyecekler ve içecekler ayrıca diş çürümelerine de neden oluyor.

Sağlıklı ve dengeli beslenmek için bisküvi, şekerleme, kek, pasta, tatlı, hamur işleri ve tuzlu atıştırmalıkları azaltmanızı öneriyoruz.

Yağı azaltın

Sağlıklı beslenmek için dikkat edilmesi gerekenlerden bir tanesi de yağ tüketimini azaltmak. Özellikle doymuş yağ oranı yüksek besinlerin tüketiminde oldukça titiz davranmak gerekiyor. Bunun yerine ay çiçeği, fındık, zeytin gibi doymamış yağ oranı yüksek olan yağları tercih etmeniz, sağlığınız açısından daha yerinde bir davranış. Tükettiğiniz sütün yarım yağlı, yoğurdun ise yağsız olmasına, aşırı yağlı kırmızı et yerine balık ve tavuk tüketmeye ve yemeklerinizi fırında, haşlama veya ızgara yöntemiyle pişirmeye ayrıca özen gösterin.

Dengeli Beslenin

Güne kahvaltı yapmadan başlamayın! Sabah kalktığınızda kendinize sağlıklı bir kahvaltı hazırlayın ve kahvaltınızı aceleye getirmeyin. Gün içerisinde öğünleriniz için bir zaman belirleyin ve mümkünse bu saatlerin dışarısına çıkmayın. Az ama sık beslenmenin etkisini ve sağlık üzerindeki olumlu etkilerini hafife almayın. Aşırı yüklenmelerden kaçının yemek sonrası kısa yürüyüşler yaparak kendinizi koruyun.

Etiketler

Bu makaleyi paylaş